maandag 22 januari 2018

Thema 'ziek zijn'

"Oei, Lotta voelt zich niet zo lekker... Hoe kunnen we haar helpen?"
Al snel wist iemand te vertellen dat ze naar de dokter moet. 
De dokter kwam even op bezoek en daarna gingen we zelf aan de slag.
 
 
Luisteren naar het hart met de stethoscoop.
 
 
Met de tongspatel even kijken. 'zeg eens AAA'
 
 
De peuters gingen verder op onderzoek en ontdekten dat Lotta koorts had.  
 
 









 
 
 
We leerden een versje en mochten hierbij zelf ons neusje snuiten:
Hatjie! Ik nies.
Mijn neus is vies.
Ik zoek en zoek in mijn jas.
In mijn broek…
Mijn zakdoek.
Ik snuit, ik veeg.
Mijn neus is leeg!


 
 
Volgende week starten we met het thema 'de boerderij'. Wie thuis iets heeft rond de boerderij, mag dit gerust eens meebrengen als het genaamtekend is.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten